
Riina
Grethieli seminar
KOLMIKJUMALANNA PÜHITSUS
Suure Jumalanna
armastuse, tarkuse ja väe aktiveerimine
Selle seminari
põhifookuseks on sisemise jumalannaenergia vabastamine ning meie
muistsete juurte taastamine ja tugevdamine, mis aktiveerib tohutul
hulgal loomisväge ning taastab elujõuenergiat, aidates lahustada tõelise
olemuse avaldumise teel olevaid takistusi ning avada meis peituvat
lõputut ja külluslikku kõikjale ulatuvat potentsiaali.
Sirutudes oma juurtes
oleva jumalannaenergia poole, tuleks meenutada, et juba 11. sajandil
elanud saksa kroonik Bremeni Adam rääkis müstilisest Naistemaast ehk
Terra Feminarumist, mis asunud kusagil Läänemere kallastel, lääne pool
tšuude ja vadjalasi, kes Ida-Virumaad ja Peipsi järve ümbrust asustasid.
Terra Feminarumis olnud naised väga suure au sees ning kroonik kirjeldab
neid kui taltsutamatuid ja vägevaid amatsoone. Hilisemad uurijad on
paigutanud selle poolmütoloogilise maa Naissaarele, kuid tegelikkuses
võis nimetatud territoorium olla märksa ulatuslikum. Huvitav on see, et
Bremeni Adam räägib ka aestidest, kes kummardunud linde ja lohesid, ning
keda me tänapäeval kõige enam oma Eesti soost esivanematega seostame.
Krooniku väitel elasid aestid saarel, mis asunud väga lähedal
Naistemaale. Võimalik, et aestide saarest rääkides, pidas ta silmas
Saaremaad, seevastu Terra Feminarumina kirjeldas ta aga teatud osa
tänasest Mandri-Eestist.
Jälgi nii lindudest, lohedest kui vägevatest naistest leidub meie
müütides, geomeetrilistes mustrites ja lauludes piisavalt, et 1000
aastat tagasi elanud krooniku jutust tõetera üles leida. Ka
energiatasandil on need kohalolekud tänaseni täiesti tuntavad ning sel seminaril loomegi ühenduse meie iidsete
esivanemate poolt austatud Emajumalaga, keda on nii Taaraks kui Ilmatariks nimetatud. See võimas jumalanna võib ilmuda kas linnu või
lohe kujul või näidata end koguni kolmikjumalannana.
Ka meie eeposes on salapärasel Lesknaisel, kes on Suure Jumalanna
võrdkuju, kolm imepärast tütart. Tegemist on kas haldjate või
jumalannadega, sest nende saamislugu ei sarnane sugugi inimsünniga. Kõik
kolm tütart on karjateelt leitud linnud – Salmeks sirguv kana,
tedremunast kooruv Linda ja mõistatuslik Vares, kelle edasisest
elukäigust meile midagi ei räägita, kuid kelle kohalolekut kohtame nii
soomlaste Põhjala Emandas kui ka Eesti regilaulude Annis. Imelised
tütred üles kasvatanud Lesknaine on aga kõike ja kõiki hõlmav Kosmiline
Ema ise. Salme on tema väljendus taevastel tasanditel, Linda on Suure
Jumalanna emanatsioon Maa peal, kelle võimuses on luua kuldajastu, ning
Ann on Lesknaise looritatud kohalolek hämaramatel aegadel.
Salme lauludes on kodeeritult kirjas Suure Jumalanna esimene
pühitsustasand – tähena ehk valguskehas taevasse tõusmine. Laulud Annist
räägivad aga Suure Jumalanna väe tagasituleku ja kehasse ankurdumise
võimalusest. See on teine pühitsustasand – õppida Maa peal oma tõelist
olemust meenutama. Anni taltsutamatus ja imevõimed inspireerivad enese
vabastamist orjuseahelatest ning püüdlemist oma kõrgeima olemusega
ühinemise poole. Lindas seevastu väljendub kolmas pühitsustasand. Kuna
Linda nimi võib tuleneda nii sõnadest „linn“ kui „lind“, on ta seotud ka
Loomislaulu imepärase Sinisirje linnuga, kelles Suure Jumalanna
loomispotentsiaal kogu oma täiuses avaldub ning kes pärast eemalolekut
maailma tagasi pöördudes on suuteline looma puhast maad ja täiuslikku
elukeskkonda.
Seminari
viib läbi
Riina Grethiel.
Lähem info ja registreerimine e-maili teel:
valgusesaar@valgusesaar.ee
See seminar on eelkõige
pühitsus ja väe ülekanne. Rohkem informatsiooni Eestimaa muistsetest
jumalannadest ning nende imelisi omadusi kirjeldavatest regilauludest,
geomeetrilistest kirjadest ja müütidest leiate
Riina Grethiel Leppoja
raamatust
Ürgilm, haldjad, jumalannad ja esivanemad.
Muistne tarkus
eesti mustrites, muinaslugudes ja regilauludes

Vt ka blogipostitust
KOLMIKJUMALANNA MEIE MUINASPÄRANDIS
TAGASI LOOMISEKOOLI LEHELE
|