Spiraalne tee
Eric
Klein
Katkend Eric Kleini raamatust "Püha teekond"
Iga inimese südames elab üks kustumatu igatsus.
See on igikestev soov pöörduda tagasi oma tõelisse koju, Jumala
südamesse, Algallikasse. See hinge jaoks loomupärane igatsus on vägi,
mis kannab meid läbi kõikide meie iniminkarnatsioonide – sedamööda,
kuidas me aeglaselt, ent järjepidevalt evolutsiooniredelit mööda edasi
ronime ning üha kõrgematele olemistasanditele tõuseme.
Vana-India pühad tekstid viitavad sageli inimkehale kui loomingu
kroonile, kuna see on ühtaegu nii surelik, füüsiline manifestatsioon kui
ka müstiline läbipääs vaimse surematuse juurde. Upaniðaadid väidavad, et
inimese hing on „sild aja ja igaviku vahel“. Meie võimuses on see sild
ületada, kui saame teadlikuks meis peituvast loomupärasest jumalikkusest
ning tõuseme puht loomalikult olemistasandilt üliinimliku ühenduseni
lõpmatu ja kõikjalviibiva Allikaga.
Kuid üksnes pärast pikka teekonda läbi maise eksistentsi kõikide
tasandite ja läbi paljude elude hakkab inimeses avanema sügavam arusaam
elu tõelisest eesmärgist ja tähendusest. Meie vaimse olemuse
vaevutajutav kohalolek, mis on olnud pikka aega maiste kogemuste
kangekaelse tagaajamise poolt varjutatud, hakkab end meie eludes
tasapisi ilmutama. Hakkame kuulma seda lakkamatut sisemist kutset
pöörduda tagasi meie tõelisesse ja algsesse Koju. Selle sisemise kutse
märkamine ja puht materialistlike eesmärkide märkimisväärne taandumine
tähistabki vaimse teekonna algust.
ASTMED JA SAMMUD MEIE VAIMSEL TEEKONNAL
Ülestõusnud meistrid on palju kordi kinnitanud, et on ainult üks vaimne
tee ning et me kõik kulgeme seda
mööda. Selle väite aluseks on avaram perspektiiv, mis hõlmab paljudel
füüsilise ja ka mittefüüsilise
eksistentsi tasanditel ning erinevates dimensioonides elavate olendite
evolutsioonilist arengut. Lähtudes
selle artikli eesmärkidest, ja ilmselgelt ka minu enda piiratud inimliku
vaatenurga tõttu, keskendan ma
oma tähelepanu vaimsele teekonnale, nii nagu ma ise seda isiklikult
kogenud olen. Alustan täiesti
traditsioonilise ida vaatenurgaga ja lähen siis üle uue ajastu
märgisüsteemi raamistikku.
Ehkki see võib mõjuda mõnevõrra kunstlikult, jagan ma vaimse teekonna
alljärgnevalt kuueks selgelt
eristatavaks isikliku arengu astmeks ehk faasiks. Nende astmete
kirjeldamine on küll meie arusaamade
sügavdamise seisukohast oluline, ent pidage meeles: tegu on üksnes
nimetustega. Iga inimene läbib
kirjeldatud kogemuslikud faasid ainult talle omasel ainulaadsel viisil,
järgides oma isiklikku unikaalset
ajastust. Seega kasutan alljärgnevaid nimetusi, et tähistada
iseloomulikke astmeid sellel teekonnal,
üksnes käesoleva arutelu arusaadavuse huvides. Need astmed on: otsija,
püüdleja, pühitsetu, pühendunu,
meister ja ülestõusnud meister.
Otsija
Otsija on see, kes on kuulnud seeselava vaimu kutset ja sellele kutsele
vastanud. Ta on avanud end
võimalusele, et on olemas kõrgem, nähtamatu vägi – müstiline, ent samas
tõeline –, ning astumas samme, et
mõista olemasolu sügavamat tähendust. Otsija on nagu detektiiv, kes
püüab leida vihjeid, mis aitaksid tal
elumüsteeriumit lahendada. Kasutades nii oma intellekti kui
intuitsiooni, ajab ta selle saladuse jälgi,
jätmata ühtki viidet läbi uurimata.
Otsija tee viib teda läbi paljude kogemuste. Tema otsingute sihiks on
saavutada sügavam kontakt jumaliku
müsteeriumiga, seepärast loeb ta mitmesuguseid tekste ja vaimseid
raamatuid. Ta sõelub ja sorteerib
õpetusi – vanu ja uusi –, otsides enda jaoks õiget teed. Sageli tõmbab
teda religioossetele või
metafüüsilistele kogunemistele, kus ta proovib erinevaid vaimseid
õpetusi ja praktikaid, mis on talle
kättesaadavad.
Sattudes sageli segadusse näilistest vasturääkivustest eri õpetuste
vahel, peab otsija vastu pidama,
kasutama oma tervet mõistust ja intuitsiooni, et leida enda jaoks
usaldusväärne vaimne rada, mis võiks
teda selle suure müsteeriumi lahendamise püüdel edasi juhatada. Lõpuks,
tasuks tema siiraste pingutuste
eest, ilmub ta ellu õigel ajal üks kindel õpetaja või avaneb tema ees
vaimne teerada, mis pakub
küllaldaselt pidepunkte ja vastab ta küsimustele, rahuldades otsija
intellekti ning helisedes Tõena tema
südames.
Püüdleja
Sobiva õpetuse või teeraja otsingul seisab otsija alandlikult ja siiralt
ukselävel, paludes vastuvõtmist
ja juhendamist. Temast on saanud püüdleja, kes soovib saada õpetusi või
pühitsust, mida tema poolt
väljavalitud rajal pakutakse. Jõudnud sellesse punkti, mõistab ta
vajadust otsese abi ja juhatuse järele,
et ületada puht intellektuaalsed arusaamad ja jõuda tõelise
jumalakogemuseni. Tema süda ja hing kutsuvad
teda seestpoolt, innustades teda saladuse mõistmiseks rohkem sügavuti
minema, ning ta vastab sellele
kutsele, pühendudes tõsisemalt õpingutele ja praktiseerimisele.
Iga vaimne rada omab oma unikaalset „väravat“, just sellele rajale omast
meetodit võtta vastu uusi
püüdlejaid. Enamik füüsilisi meistreid nõuavad uutelt püüdlejatelt siira
õppimise ja vaimse
praktiseerimise perioodi, enne kui nad õpilastena vastu võetakse.
Mittetraditsiooniliste õpetuste puhul,
eriti selliste puhul, kus elava meistri füüsiline kohalolek puudub, on
see protsess vähem formaalne ning
toimub eelkõige õpilase enda sees. Sellegipoolest on värav, mille kaudu
siseneda, alati olemas, ning ka
püüdlejapoolne pühendumine on nõutav, enne kui talle tõelise vaimse
teega kaasnevaid õnnistusi ja
kohustusi jagama hakatakse.
Pühitsetu
Kui püüdleja on kord oma siirust ja pühendumist demonstreerinud, võtab
meister ta oma õpilaseks. See
vastuvõtmine ehk pühitsus võib olla formaalne tseremoonia või ka mingi
mitteformaalne sündmus, meistri
poolt tehtud tegu või lausutud sõna. Kuidas pühitsus ka ei toimuks, pole
selle tähendus mitte kunagi
üksnes sümboolne. Meistri seisukohast on tegemist sügaval tasandil aset
leidva avanemisega uuele
õpilasele, mis tähistab meistripoolset pühendumist pühitsetu vaimse
arengu igakülgsele toetamisele. Sealt
alates eeldab meister õpilaselt vastutustundlikku suhtumist oma
vaimsesse arengusse, nõudes vastutasuks
üksnes pühendumist antud teel pakutavate õpetuste ja praktikate
järgimisele. Tõeline elav meister ehk
satguru on võimeline enda peale võtma ja transformeerima ka suure osa
pühitsetu negatiivsest karmast
(karma on kuhjunud kogum positiivset ja negatiivset energiat, mis on
tekkinud meie eelmistes eludes tehtud
või tegemata jäetud tegude tagajärjel ning mis tuleb tasakaalu viia,
enne kui tõeline enesest teadlikuks
saamine aset saab leida), kiirendades sel viisil oluliselt õpilase
arengut oma jumaliku Mina Olen
Kohalolekuga ühinemise protsessis.
Sõltumata selles, kas olete valinud traditsioonilise või metafüüsilisema
(nagu seda on paljud uue ajastu
õpetused) tee, ei saa inimene liikuda pühitsetu staatusesse ja sealt
edasi ilma valgustunud meistri
õnnistuse ja abita, ilmugu see meister siis füüsilisel või
mittefüüsilisel (ülestõusnud) kujul. Sõltumata
sellest, kas oleme nende kohalolekust teadlikud või mitte, on satgurud
ja ülestõusnud meistrid juhtinud
meie arengut selle maapealse kooli alguspäevadest alates.
Pühendunu
Pärast pühitsust algab valgustumisteekonna pikim ja kõige intensiivsem
faas. Kõiki varasemaid faase on
võimalik läbida väga kiiresti – eelkõige nende poolt, kes on olnud
vaimsel teel ka oma varasemates
kehastustes. Kuid teekonna jätkamine nõuab nüüd, et pühitsetu pühenduks
tõsiselt vaimsele praktikale.
Pühendunul tuleb olla häälestunud oma sisemisele olemusele sedavõrd, et
õpetajate juhatuse järgimine saab
tähtsamaks tema maistest eesmärkidest. See ei tähenda maiste kohustuste
unarusse jätmist, vaid üksnes
seda, et nüüdsest alates saab vaimsest praktikast iseenesestmõistetavalt
pühendunu peamine prioriteet.
Ja tõelist pühendumist läheb tarvis, et leida eneses üles juurdepääs oma
algkodu ehk Allika poole
juhatavale pürgimisjõule, mis kannab pühendunu läbi tema kasvuprotsessi
erinevatest etappidest, mis on
sageli väga intensiivsed. Sest paraku tuleb antud faasis kõik egokesksed
tegevused ja klammerdumised oma
kõrgema mina altarile ohvriks tuua. Pühendunu kogeb nii oma välise
õpetaja kui nähtamatute teejuhtide
sügavat armastust ja kaitset, aga ka oma ego vastupanujõudu, sest ego
kardab enese lahustumist. Piiratud
egoidentiteedi neeldumine Igavese Isega ühinemise käigus on aga ülimalt
oluline, et võiksime täielikult
ärgata sellele, kes või mis me tõeliselt oleme.
Ego poolt projitseeritud illusioonid on loonud need loorid, mis meid oma
surematu vaimu kogemisest
lahutavad. Kuid sedamööda, kuidas pühendunu vaimsel teekonnal edasi
liigub, antakse talle sellest lõputust
jumalikust kohalolekust üha rohkem ja rohkem aimu. On aegu, mil need
loorid väga õhukeseks ja
läbipaistvaks kuluvad. Paraku vahelduvad need perioodid süngemate
aegadega, mil pühendunu tunneb end
tugevalt illusioonide külge aheldatuna ning võib kogeda sügavat
meeleheidet. Üksnes meistrite arm ja
kaitse kannavad ta läbi neist uskumatult intensiivsetest
transformatsiooniperioodidest. Kuid
lõppkokkuvõttes saab tema kõige vankumatuks toeks tema enda võime
tõeliselt pühenduda. See on hindamatu
omadus, mida meil tuleks sügavalt väärtustada. Nii meistrite abi
vastuvõtmine kui ka alistumine sellele
andele – omaenda võimele pühenduda – transformeerib meie maise elu
maagiliseks armastuseabieluks oma
Igavese Isega.
***
Enne kui jätkan vaimse teekonna edasiste astmete kirjeldamist, pean
oluliseks anda lugejaile aimu sellest,
kuhu ma ise nende ridade kirjutamise ajaks oma arenguteel jõudnud olen,
sest alljärgnevalt tuleb mul
kirjeldada üsna subtiilseid kontseptsioone. Eelnevates alalõikudes olin
võimeline kirjutama, lähtudes
omaenda vahetutest kogemustest. Siiski pole ma veel saavutanud sealt
edasi tulevaid astmeid – meistri ja
ülestõusnud meistri staatust. Seega, kuigi 25 aasta pikkune
meditatsiooni praktiseerimise kogemus ning
õppimine mitme elava meistri juures (pluss 10 aastat ülestõusnud
meistrite kanaldamist) võivad teha minust
küllalt pädeva eksperdi nende kõrgemate teadvuseseisundite
kirjeldamiseks, ei taga see mulle siiski võimet
rääkida otse nimetatud teadvuseseisunditest lähtudes, mis on oluline
vahe. Kuid ma annan endast parima
ning vabandan kõikide ebatäpsuste pärast, mille põhjuseks on mu enda
piiratud arusaamad.
Meister
Kuigi pühendunu võib olla kogenud palju sügavaid äratundmisi ja läbinud
mitmeid elumuutvaid vaimseid
transformatsioone, ei ole ta veel saavutanud täiust. Alles siis, kui
püsiv ühendus oma jumaliku olemusega
(võimsa Mina Olen Kohalolekuga) on saavutatud, saab pühendunust meister.
See müstiline ühendus, millel on
palju nimesid (valgustumine, jumalaks saamine, oma kõrgema mina või
kosmilise teadvuse äratundmine jne),
tähistab enese Igavese Isega püsivasse ja pingutustevabasse
ühendusesolekusse jõudmist. Kõik suured
vaimsed õpetajad (nagu Jeesus, Buddha ja Kriðna) ning ka paljud vähem
tuntud meistrid on toiminud sellest
teadvuseseisundist lähtudes. Olendid, kes viibivad jumaliku teadvusega
üksolemise seisundis, on täidetud
taevaliku armastuse ja piiritu õndsusega, kuna on viimaks täielikult
ületanud oma piiratud egoidentiteedi.
Meister on saavutanud ka vabanemise karmast ning astunud alatiseks välja
ümbersündide ahelast (mida
kogevad tavalised surelikud). Tema vaimse teekonna isiklik eesmärk siin
Maa peal on täidetud.
Kuid mida hakkab tegema olend, kes on saavutanud sellise vabanemise?
Olles ületanud kõik individuaalsed
soovid, pöörab meister kogu oma tähelepanu õpetamisele ja teiste
inimeste abistamisele. Sel isetul
tegevusel võib olla mitmeid erinevaid vorme, sest iga meister näib
kehastavat mõnd jumalikkuse unikaalset
aspekti. Milline ka poleks tema viis teenistust pakkuda, toimib iga oma
tõelisest olemusest teadlikuks
saanud meister aknana lõpmatusse, õnnistades ja avardades kõiki hingi,
kellel on piisavalt õnne tema
lähedusse sattuda.
Ülestõusnud meister
Kuigi valgustumine tähistab vaimse teekonna edukat lõpetamist Maa peal,
on see vaid antud teekonna
füüsilise etapi haripunkt. Kasv ja areng jätkuvad ka edaspidi –
sedamööda, kuidas vaim järkjärgult üha
kõrgematele ja vaimsematele olemistasanditele liigub. Esimene
dramaatiline samm nende kõrgemate
dimensioonide suunas ongi ülestõusmine.
Kui hing on kõik maised õppetunnid omandanud, saanud meistriks ning oma
maapealse missiooni lõpule viinud,
pakutakse valgustunule võimalust füüsilisest reaalsusest lõplikult ja
jäädavalt lahkuda ning omandada puht
vaimne olemiskuju. Budistlikus terminoloogias nimetatakse seda uut keha
vikerkaarekehaks. Uue ajastu
ringkondades on see aga enamasti tuntud valguskeha nime all. Teadvuse
ülekandumine valguskehasse on
müstiline transformatsioon, mis märgib hinge teekonna lõppemist ajas ja
ruumis, sest ülestõusnud meistrid
ei ole enam seotud madalamate olemistasandite piirangutega. Nad on
vabad, surematud, vaimsed olendid, kes
eksisteerivad üksnes selleks, et teenida kõiki arengulisi olendeid
teejuhtide ja tervendajatena.
Ülestõusnud meistritel on võime suunata oma armastust ja tervendavaid
energiaid inimestele, kes on selle
vastuvõtmiseks piisavalt avatud. Vastuseks meie palvetele võivad nad
vahendada armu ning edastada
telepaatilisel teel sõnumeid ja juhatust. Neil on võime materialiseeruda
lühikeseks ajaks ka nähtavas
kehas Maa peale (kui seda nõuavad nende teenistusülesanded) ning
koheselt dematerialiseeruda, kui nende
ülesanne on täidetud. Nad on tõelised aja ja ruumi meistrid, kelle
piiritu armastus on sõna otseses mõttes
kõikehõlmav. Ülestõusnud meistrid on meile eeskujuks, kuna näitavad oma
eeskuju varal seda, kelleks kõik
inimesed saamas on.
Katkend pärineb Eric Kleini raamatust "Püha
teekond"

Avaleht
Uus!
E-pood
Tänu
Kontakt |